FANDOM

"Daniel, czy to ty? Co robisz"
-Alexander

Alexander von Brennenburg jest baronem zamku i głównym antagonistą w Amnezja Mroczny Obłęd.

Informacje Edytuj

Alexander jest nadnaturalnym, telepatycznym bytem, który przez wieki podszywał się pod wielu pruskich baronów. Pochodzi z innego wymiaru i mimo tego iż jego metody są sprzeczne z etyką, to przedstawia siebie jako ofiarę i za wszelką cenę stara się wrócić do domu. Przez lata porywał ludzi i zwierzęta, aby pozyskać z nich Vitae poprzez tortury. Najwyraźniej został wygnany ze swojego świata, co zmusiło go do przyjęcia ludzkiej postaci.

Jak na ludzkie standardy Alexander jest geniuszem, prawdziwym człowiekiem renesansu, doświadczonym w nauce i magii. Jest dość dobrze obeznany i biegły w ziemskich sprawach, mimo to jego wiedza ma limit, ponieważ nie był w stanie zrozumieć tajemnic życia i jego połączenia z enigmatyczną, kosmiczną energią znaną jako Vitae. Baron jest dobrze zaznajomiony z odkryciami z dziedzin anatomii, alchemii i botaniki. Dzięki Kapsułom Pamięci wiemy, że Alexander w swoim świecie zostawił osobę, do której zwraca się "ukochana" i jest ona czynnikiem, który motywuje go do popełniania strasznych zbrodni.

Świat, z którego pochodzi wygląda na znacznie bardziej rozwinięty technologicznie niż Ziemia. Gdy Daniel dotknął kuli w świątyni w Algierii dostał wizji miejsca o "spiralnych wieżach, niekończących się pustyniach i niemożliwej geometrii". baron często skarży się na zacofaną technologię, której przyszło mu użyć, aby kontrolować most w Cysternie. Możliwe, że w jego świecie używa się jakiejś formy elektryczności, ta sama notatka mówi o "kontrolowaniu błyskawic" co może opisywać tą technologię.

Alexander dotarł do naszego świata gdzieś w XVI wieku. Nie wiadomo dokładnie gdzie, jednakże przedstawił się mieszkańcom Altstadtu jako szlachcic urodzony w Nadrenii, wymyślając dla siebie przeróżne tytuły. Szybko odbudował Zamek Brennenburg, który został pochłonięty przez pożar w późnych latach XVI wieku i utworzył w nim swoja bazę operacyjną. Tam Agrippa, jego uczeń Johann Weyer i on sam prowadzili badania nad Kulami. Później został członkiem założycielem Zakonu Czarnego Orła, przyjmując tytuł "Rycerza". Jednakże utrzymywał swoje rekordy życiowe w tajemnicy, żeby ukryć nienaturalnie długie życie, niemniej jednak członkowie Zakonu bali się go i szanowali. Członkowie, którzy później dołączyli do Zakonu przejmując pozycję po swoich dziadkach, którzy pomogli założyć Zakon zaczęli być wobec niego podejrzliwi. Z czasem strach wśród Zakonu wzrósł po klęsce Napoleona, co miało wpływa na nagłe ukończenie portalu, który miał zabrać go do domu. Alexander bał się, że to tylko kwestia czasu zanim postanowią go stracić.

Amnezja: Mroczny Obłęd Edytuj

Parę lat przed rozpoczęciem akcji gry, Alexander złożył ofertę Wilhelmowi, z rodu Gerich, żeby ten dla niego pracował. Wilhelm i jego ludzie mieli porywać zdrowych ludzi na polecenie barona bez żadnych pytań. Dzięki pokusie zwiększenia swojej pozycji wśród szlachty, były żołnierz łatwo przystał na warunki barona. Jednakże już po dwóch latach ludzie Wilhelma okazali się okazali się niekompetentni, przez ich nieudane próby porywania ludzi, wielu ze służących Alexandra zostało zabitych przez lokalne władze, patrolujące lasy. Baron był wściekły, więc pod pretekstem wzniesienia toastu, za ich długą i ciężką pracę zamknął ich w piwniczce winnej. Wino okazało się być zatrute, Wilhelm i jego ludzie zginęli i najprawdopodobniej zostali zamienieni w Zbieraczy.

To wydarzenia sprawiło, że Alexander stał się bardziej gwałtowny, ludzie króla wciąż przeszukiwali lasy. W obawie przed tym, że mogą znaleźć drogę do Brennenburga, albo, że może nie mieć wystarczającej ilości więźniów do pozyskiwania Vitae, przyśpieszył rytuał mający zaprowadzić go z powrotem do domu. Rozbił swoją jedyna kulę, zabraną Agrippie, przy nieudanej próbie zasilenia swojej maszyny. Próbował wszystkiego, aby naprawić mistyczny relikt, ale mu się nie udało, co zmusiło go do zdobycia kolejnego. Baron nie miał innego wyjścia jak tylko czekać. Jednakże szczęście się do niego uśmiechnęło, ponieważ otrzymał list od Daniela, który wrócił do Londynu z wyprawy Herberta i był ciekaw jak odtworzyć kulę.

Alexander widział, że wraz z wejściem w posiadanie nieziemskiego artefaktu, ówcześnie będącego w rękach Daniela, zacznie go ścigać również enigmatyczny strażnik kuli, Cień. Pisząc krótką odpowiedź na wszystkie pytania Daniela, stwierdził, że wie wszystko i zaoferował mu schronienie jeśli ten pójdzie prosto do Zamku Brennenburg. Oczywiście, to dało młodemu, naiwnemu człowiekowi powód, aby udać się prosto do zamku, jako że żaden żyjący człowiek nie jest w stanie zrozumieć kul i ich mocy. Daniel był przerażony odpowiedzią, a jeszcze bardziej tym, że każdy z kim wszedł w kontakt, zginął w niewyjaśnionych okolicznościach. Bojąc się o swoje życie, zaufał ofercie barona, aby ten go ochronił.

Gdy Daniel przybył, razem z kulą, Alexander był bardzo ucieszony, oprowadzając go po zamku i jego luksusowym Pokoju dla gości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki