FANDOM

Pobrane (4).jpg

Servant Brute/Brutal jest rzadszym i bardziej niebezpiecznym typem Zbieracza (Gatherer). Zadają znacznie więcej obrażeń niż Siepacz(Grunt), więc mogą zabić Daniela jednym uderzeniem, nawet z pełnym życiem, co czyni przetrwanie trudniejszym.

Informacje Edytuj

Są rzadziej spotykanymi i potężniejszymi Zbieraczami z dwóch typów w grze. Mogą zostać odróżnione od Siepaczy przez swoją rozciętą głowę i wielkie ostrze, które zostało wmontowane w lewe ramie, tak samo jak przez metalowe części w ich prawym ramieniu i na nogach. Noszą coś co wygląda jak prymitywnie załatana, metalowa tunika, bez części zakrywającej nogi. Nie zakrywa też ich pleców.

Brutale są na tyle groźni, że mogą natychmiast zabić Daniela jednym atakiem. Są też minimalnie szybsze od Daniela. Brutal wygląda na ślepego, jednakże w historii i grze nie jest. Wydaja charakterystyczne jęki i wycie prawie identyczne jak te łosia (dlatego jest czasem nazywany "mooseman'). Brutale pojawiają się zwykle w ściekach i chórze, jednakże występują też w małym stopniu w Prezbiterium i Kostnicy (Morgue). Dodatkowo mogą zostać usłyszane w różnych miejscach gry, lecz nie mogą skrzywdzić Daniela, np. w więzieniu.

Wygląd Edytuj

Brutal ma charakterystyczną brązowo-zieloną skórę, inaczej niż ich blado bieli odpowiednicy czyli Siepacze. Mają głowy rozcięte w kwiatowy kształt, z pojedynczymi zębami po bokach i jednym okiem. Brutale noszą metalową tunikę bez nogawic i mają metalowe płyty i pręty przytwierdzające ich nogi i ręce do stawów. Te metalowe płyty wydają dźwięki kiedy Brutale chodzi. W miejsce lewego przedramienia mają wbudowane wielkie ostrze. Jest ono ich główną bronią, którą mogą wyważyć drzwi dwoma uderzeniami i zabić Daniela jednym. Gdy Daniel zostanie przez niego zabity to na ekranie pojawi się jeden wielki ślad ostrza, w przeciwieństwie do raczej małych szponów Siepacza.

Występowanie Edytuj

Brutal pojawia się w następujących lokacjach:

  • Archiwa (Dźwięk)
  • Piwniczka winna (Dźwięk)
  • Więzienie (Oba bloki, widoczny)
  • Kostnica (Morgue)
  • Ścieki
  • Chór
  • Prezbiterium

Pojawienie się w więzieniu jest oskryptowane i nie jest niebezpieczne.

Występowanie w Kostnicy i dalszych wydarzeniach jest bardzo niebezpieczne.

W ściekach pierwszy Brutal, którego spotkasz jest tylko przewidzeniem, więc zniknie gdy tylko się zbliżysz.

Ciekawostki Edytuj

  • W archiwach może zostać usłyszany gdy kwili.
  • Brutal może zostać również usłyszany w Piwniczce winnej, gdy próbujemy otworzyć zamknięte drzwi. Wygląda na to, że Brute jest w tym pokoju. Gdy wchodzisz kamienie zaczną spadać z dziury w suficie, co wskazuje na to, że Brutal wspiął się w tym miejscu.
  • Dźwięki Brutala przypominają dźwięki wieloryba, a z kolei inne imitują krowę/byka.
  • Jeśli Brute wywarzy drzwi to wejdzie do środka, lecz tylko trochę, w porównaniu do Siepacza, który tylko stanie w zniszczonych drzwiach.
  • W bardzo wczesnym concept art'cie Brute jest ukazany jaki wielki bezgłowy stwór trzymający topór zamiast ostrza.
  • Brute nie posiada jednego palca u nogi.
  • Brutale mają tylko jedno oko znajdujące się na górze po prawej stronie głowy.
  • Starsze concept art'y można zobaczyć w folderze Super Secret, który można otworzyć tylko po wpisaniu specjalnego kodu (jednakże można go łatwo znaleźć na internecie, zdobywa się jedną z trzech jego części za wykonanie trzech różnych zakończeń).
  • Chwilami można patrzeć na Brutala w Prezbiterium bez utraty psychiki (sanity).
  • Brutali można usłyszeć na początku gry, ale można ich również zobaczyć w więzieniu w obu blokach. Nie będzie zagrożeniem dla Daniela zanim nie spotka go w kostnicy. Staną się niebezpieczeństwem po tym, ponieważ Brute w ściekach jest jedynie halucynacją.
  • Inaczej niż Siepacz Brute nie wygląda na przestraszonego gdy usłyszy dźwięk i nie przystawia dłoni do twarzy, po prostu odwróci się i sprawdzi co wydało dźwięk.
  • Tak jak Siepacz, Brutal okazuje oznaki emocji gdy wyje/płacze i gdy atakuje Daniela w gniewie.
  • Najbardziej prawdopodobnym powodem tego, że Brute zadaje więcej obrażeń niż Siepacz jest to, że zamiast szponów ma na ręce wielkie ostrze.
  • Jeśli Daniel ma pełne życie (100 punktów) to będzie w stanie przeżyć jedno uderzenie od Brute'a. Jeśli Brutal zadaje normalny cios, innymi słowy jeśli po prostu zamachną się stojąc w miejscu, zadadzą 66.7 obrażeń w zależności od tego jak daleko Daniel znajduje się od Brutala. Jeśli Brute wykonuje agresywny atak, czyli biegnie na Daniela to zada cios krytyczny i zada mu 100 punktów obrażeń zabijając go natychmiast.

Przypuszczenia Edytuj

  • Istnieją pewne dowody na to, że Brutale są dawnymi ofiarami Cienia (The Shadow). W jednej z notatek Daniela znalezionej w Maszynowni, stwierdza on, że ofiary cienia miały rozcięte głowy, zagotowaną skórę i poszarpane kończyny. Pasuje to do opisu Brute'a. Ich głowy są rozcięte, a kończyny zamienione przez kogoś (Alexandra?) na metalowe części. Ponieważ mózg Brutala jest oczywiście zniszczony, wskazuje to na to, że pozwala mu się poruszać jakaś nadnaturalna siła, albo coś ma nad nim kontrolę (Cień?).
  • Jeśli teoria o Wilhelmie i jego ludziach zamienionych w Zbieraczy jest prawdziwa, to może znaczyć, że jest tylko jeden Brutal, będący przywódcą grupy. Z kolei jeśli to jest prawdą to możliwe, że jest to sam Wilhelm.
  • Gdy Daniel wkracza do Chóru, to czasem spotka dwa Brute'y w tym samym czasie. Nie ważne czy to tylko błąd czy było to zaplanowane, ale daje to podstawy by sądzić, że Brutali jest więcej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki