FANDOM

Pobrane.jpg

Siepacze są słabszymi i bardziej powszechnymi "Zbieraczami" (Gatherers). Mimo, że nie są tak silne jak Brutale(Brute) i tak są dla Daniela bardzo dużym zagrożeniem.

Opis Edytuj

Siepacze są odrażającymi, humanoidalnymi istotami z widocznie poskładanym z części ciałem. Szwy i zabliźnione rany pokrywają ich brudną skórę, mają zabandażowane stopy i dłonie, jak i część torsu. Ich głowy są zniekształcone, a ich szczęka zwisa do poziomu piersi. Mają również resztki włosów na głowie.

Oczy mają wielkie, gadzie i wypukłe. Siepacze nie posiadają palców na lewej ręce (mimo, iż concept art'y wskazują inaczej); są zamiast tego zastąpione spuchniętym kikutem z powbijanymi prymitywnymi kolcami, które służą jako ich podstawowa broń i są pokryte krwią, co wskazuje na to, że Siepacze atakowali już jakieś zwierzę lub człowieka, bądź z tego powodu, że kolce zostały wbite w niedbały sposób i wywołały krwawienie. Nie mogą mówić poprawnie, ponieważ nie są w stanie ruszać swoją dolną szczęką i nie posiadają języka. Jednakże są zdolne do gardłowego warczenia, syczenia i wydawania dźwięków. Wsłuchując się dokładniej w wydawane przez nich dźwięki można zauważyć przejawy normalnej mowy, gdy zauważą gracza wydają się mówić kwestie jak "I see you"(Widzę cię), albo "There you are(Tu jesteś)". Ich zmysły słuchu i wzroku wydają się być nienaruszone, ponieważ łatwo mogą usłyszeć i zobaczyć Daniela jeśli ten jest w zasięgu. Patrzenie się na nich skutkuje gwałtownym spadkiem psychiki (sanity).

Czasem można zauważyć, że przy bezczynności Siepacze drapią się i kwilą, jakby płakali. Mimo, iż Siepacze są szybsi od Daniela można od nich uciekać przez chwilę pozostając poza ich zasięgiem, jednakże stosunkowo łatwo ich zgubić. Gracz powinien wziąć Laudanum jeśli zostanie trafiony przez oponenta.

Inteligencja Siepaczy jest niejasna do ustalenia, gdyż są oni niedokładni w przeszukiwaniu obszarów. Nie zobaczą również Daniela jeśli stoi w miejscu, a jego głowa nie wystaje, chyba że znajduje się blisko źródła światła jak latarnia czy świeca. Mogą nawet zostać zmyleni jeśli Daniel chowa się za drzwiami czy innym obiektem, nawet jeśli to oczywiste (dla zwykłego człowieka), że Daniel tam jest. Wygląda jednak na to, że Siepacze mają jakąś inteligencję czy nawet emocje, jeśli Daniel wyda głośny dźwięk to zbliżą dłonie do ust z przerażeniem, zanim zaczną szukać.

Teoria mówi, że Siepacze po prostu nie mają poczucia "trwałości obiektu" tak jak niemowlęta. Co znaczy, że jeśli coś (np. Daniel) znika z ich pola widzenia, to wierzą, że przestało to istnieć. Potwierdza to fakt, że jeśli Daniel schowa się w miejscu z tylko jedną drogą ucieczki to Siepacz nie weźmie tego pod uwagę i nie stwierdzi, że gracz wciąż musi być w tym pokoju, gdyż nie ma innego wyjścia.

Występowanie Edytuj

Siepacze mogą zostać znalezieni w następujących lokacjach:

  • Stare Archiwa (Old Archives) (Dźwięki)
  • Archiwa (Archives) (Halucynacja)
  • Piwniczka winna (Wine Cellar) (Widoczny)
  • Rafineria (Renifery)
  • Pokój gościnny (Guest Room)
  • Skład/Magazyn (Storage)
  • Więzienie (Prison) (Oba bloki)
  • Scieki (Sewer) (Nieżywy)
  • Prezbiterium (Chancel)
  • Cele (Cells) (Widoczny)

Te miejsca stają się naprawdę niebezpieczne dopiero od Pokoju Gościnnego. W rafinerii Siepacz nie jest zagrożeniem, chyba, że pobiegniesz prosto na niego. Pojawienia się w Archiwach, Piwniczce winnej i Celach są wyłącznie wizualne. W ściekach jest jeden Siepacz rozerwany na trzy części przez Cień. W demie gry Siepacz w Rafinerii nie zaatakuje cię nawet jeśli stoisz obok niego, jeśli twoja latarnia jest włączona i jesteś blisko pochodni. Jeśli psychika Daniela spadnie odpowiednio nisko iluzja Siepacza goniącego gracza może się pojawić, lecz zniknie gdy tylko zbliży się do nas.

Ciekawostki Edytuj

  • Siepacze są powolnymi przeciwnikami w porównaniu do Brute'ów.
  • Pierwszy Siepacz, którego napotkasz w więzieniu nie będzie chciał cię atakować jeśli tylko uciekniesz tak szybko jak tylko potrafisz. Nie będzie cię również gonił.
  • Komentarz twórców w Piwniczce winnej wskazuje na to, że Siepacze byli, przynajmniej częściowo żołnierzami, którzy wypili nie odpowiednie wino w jednym z bocznych pokoi i zostali zniekształceni na wskutek reakcji wina z ich ciałami. Thomas Grip utrzymuje, że historie " dziwnych stworzeń szwędających się po Brennenburg'u" widzianych w Archiwach i wkrótce widzianych w Piwniczce Winnej zostały opowiedziane w retrospekcjach w tych właśnie lokacjach. Retrospekcje w połączeniu z niedbale wykonanymi operacjami na Siepaczach potwierdzają to.
  • Siepacze mają trudności z oddychaniem według jednego z plików dźwiękowych, co jest spowodowane zniszczeniem płuc i/albo gardła na wskutek wypicia zatrutego wina.
  • Możliwe, że ludzie, którzy torturowali dla Alexandra w celu zdobycia vitae są właśnie Siepaczami. Jeśli przyjrzysz się dokładniej rysunkom w salach tortur w Transepcie, zobaczysz, że dwóch oprawców maja podobne cechy do Siepaczy. Jeden ma zdeformowaną nogę a inny ostrza zamiast palców takie jak Siepacze.
  • Siepacze są inteligentniejsze niż się wydaję, trzech współpracuje aby pojmać Daniela w Prezbiterium, przez co nie może uciec.
  • Jeśli życie Daniela jest pełne (100 punktów) może wytrzymać kilka uderzeń Siepacza. Jeśli ten atakuje normalnie, czyli zwyczajnie zamachuje się lewą ręką stojąc w miejscu zada 55 obrażeń, w zależności od tego jak daleko Siepacz jest. Jeśli wykonuje agresywny atak czyli biegnie w stronę Daniela i zada krytyczny, cios zada 60 obrażeń, znów w zależności od tego jak daleko się znajduje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki